Zajęcia artystyczne

Aktywności artystyczne i manualne są fundamentalną częścią edukacji waldorfskiej. Bardzo dużo działamy rączkami rozwijając umiejętności motoryczne i kreatywność. Raz w tygodniu malujemy mineralnymi farbami akwarelowymi na mokrym papierze, co pozwala na swobodną ekspresję i rozwija wrażliwość na kolor. W każdej sali jest mini kącik stolarski, w którym chętni pracują mając do dyspozycji prawdziwe narzędzia, młotki, gwoździki, piły. Codziennie dzieci mogą rysować, szyć, robić pomponiki czy włóczkowe ślimaki, modelować kolorowy pszczeli wosk. Dzieci mogą uczyć się filcowania z prawdziwego owczego runka, tkania na krośnie lub pracy z szydełkiem.

Wtedy jest chwila koncentracji, skupienia, rączki są zajęte, pracują, tworzą. A potem na buzi maluje się uśmiech radości ze skończonego dzieła... Ważne jest, aby podkreślić, że nie naciskamy na efekt końcowy, gdyż najważniejsze jest działanie i radość z działania. U nas nie ma konkursów, najlepszych rysunków, rywalizacji, konkurencji. Każde dziecko rozwija się w swoim, naturalnym dla niego tempie. Jedną z najważniejszych zasad pedagogiki waldorfskiej jest „nie popychać, lecz podążać za dzieckiem”. 

Oglądamy teatrzyki, codziennie śpiewamy, gramy na szlachetnych instrumentach przyjaznych dla ucha dziecka, takich jak liry, ksylofony i dzwonki pentatoniczne. Dbamy o wszechstronny rozwój dzieci, które przygotowują się do nauki poprzez rozwój kluczowych umiejętności, takich jak koncentracja, słuchanie, wytrwałość, twórcza fantazja, obserwacja.